keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Hei beibi, mä oon John Lennon!

Toisin sanoen sain vihdoinki Ebaysta tilaamani Lennon-lasit. Aah, olen aivan rakastunut niihin! Niiden lisäksi hymyn saa huulille myös yhä kirkkaammin porottava aurinko. Sen sijaan pääsykokeisiin lukeminen ei oikein nappaisi. Pakotan itseni silti opiskelemaan tunnollisesti. Yritän pitää mielessä sen, miten siistiä olisi löytää itsensä syksyllä Helsingistä tai Jyväskylästä opiskelemasta eikä vain jumittamasta jostain kaupan kassalta. Paljon mieluummin sitä vaan keksisi itselleen jotain tekemistä vaikka ulkoa. Lisäksi menin typeränä lainaamaan kirjastosta yhden kirjan riimuista ja toisen kädestä ennustamisesta. Lukiessani Johdatus kirjallisuusanalyysiin-opusta katseeni harhailee jatkuvasti noihin, eikä ajatus oikein meinaa pysyä kasassa.

Olen itse asiassa suunnitellut tekeväni itselleni riimut. En koskaan ole ollut mikään käsityömestari, joten siitä voi tulla haasteellista. Haluan kuitenkin tehdä ne itse, sillä en kokisi samanlaista yhteyttä johonkin Ebaysta ostettuun kivikasaan. Tarot-pakka on myös ollut pitkän hankintalistalla. Sellaisten tekemiseen minusta ei sentään taida olla, joten taidan ihan suosiolla ostaa korttini. Ensikuussa kukkaro varmaan sallii minulle taas pienen sijoituksen rakkaisiin hörhöilyihini.

Asiasta toiseen, päätin lopettaa e-pillerit. Mielialan lasku ja agressiiviset kohtaukset alkoivat suunnilleen samoihin aikoihin kuin aloitin pillerit, joten epäilen niiden vaikuttaneen oloihini. Olen syönyt Zoelyjä ennen Yasminellejä ja minipilleri Cerazettejä, eivätkä kummatkaan soveltuneet minulle. Noita aikaisempia merkkejä käyttäessä olot olivat kuitenkin aika erilaiset. Nämä nykyiset tuntuvat olevan syvempiä. Epäilen siis, ettei kyse ole pelkästään pillerien vaikutuksesta, mutta ne voivat voimistaa huonoja oloja. Ajattelin näiden nykyisten kohdalla, että olot tasoittuisivat käytön myötä, mutta taisikin mennä koko homma päinvastoin. Lähiaikoina hyvin pienet jutut ovat ajaneet minut todella syviin masennusoloihin ja aggressioon, etten voi mitenkään enää syödä noita enää yhtäkään. 

Netistä luin, että mielialojen tasoittumiseen on joillakin ihmisillä mennyt jopa kuukausia pillereiden lopettamisesta. Toisilla ero on näkynyt jo parin päivän jälkeen. Aion raportoida tilanteesta blogissa, kunhan aikaa on kulunut vaikka muutama viikko. Olisi aika huikeaa, jos noiden lopettaminen helpottasi oloa edes hiukan.

Onneksi piristäviä asioita kuitenkin riittää. Päivällä ei muutenkaan kamalasti masenna, joten pystyn silloin levähtämään. Lisäksi aktiivisena pysyminen helpottaa oloja jonkin verran. Onneksi vietän huomenna tyttöjen iltaa ystävieni Sannan ja Outin kanssa. Viikonloppuna taas on vuorossa lauantaireissu Helsinkiin sukuloimaan ja shoppailemaan äiskän kanssa. Suunnitelmissa on myös jatkaa The Walking Dead - maratonia Rosan kanssa. Loppuviikkoni ei siis kuullosta yhtään hullummalta! Postauksiakin viikonlopulta pitäisi tulla: illasta tyttöjen kanssa yksi, Helsingin reissusta jotain ja saatan sanoa muutamia sanoja jossain vaiheessa myös zombiesarjasta. Lisäksi suunnitelmissa on kirjoittaa lähiaikoina teksti unista! Aah ja ai niin, lupailin tänne myös meikkitutoriaalia. Bloggaaja voi nähtävästi olla kiireinen ilman töitä tai opiskelupaikkaakin!

Tähän loppuun sitten hieman asukuvia Lennon-lasien ja uuden lannehuivin kanssa!






9 kommenttia:

  1. Upeet kuvat ja mahtavat lasit!
    E-pillereistä, hassu kun kaikki aina sanoo, että tuli kauheet mielialanvaihtelut ja oli ihan kamala olla pillereillä. Tai siis ymmärrän sen, ne vaan ei sovi kaikilla ja varsinkin jos on jo ollut aika tasanen ihminen valmiiks niin ei ihme jos menee sekasin, mutta mulle kävi just toisinpäin! Olin päivästä toiseen joko ilonen tai aivan saakutin vihanen ennen ku alotin e-pillerit ja suurin piirtein viikko niiden alotuksesta olin ku uus ihminen - rauhallinen ja mukava ja tasanen, enkä saanu niitä aikasempi raivonpuuskia. Nyt kun lopetin pillerit rahaongelmien vuoksi niin heti alko taas raivonpurkaukset. Joskus niitä vaan tulee niin, että pieninkin asia saa käämit aivan sekasin ja alan raivota ja hyppiä ja huutaa ja olla aivan hysteerinen. Pitää alottaa taas pillerit muuten sekoon ihan totaalisesti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :)

      Mä en oikeastaan ole ihmisenä kovinkaan tasainen, vaan nuo pillerit ikään kuin pahensivat tilannetta entisestään. Vähän tuntuu siltä, että kaikki lääkkeet jotka vaan pääkoppaan voivat vaikuttaa, aiheuttavat minulla negatiivisia sivuvaikutuksia. (Psyykenlääkkeet eivät tunnu sopivan minulle myöskään.) Mutta kiva että sinä olet saanut niistä apua! ^^

      Poista
  2. Ihanan keväisiä kuvia. Tulin jotenkin tosi hyvälle tuulelle noita katsellessani. : )

    VastaaPoista
  3. Ihania kuvia! ♥ Siun tyyli on kyllä tosi mielenkiintoinen, ja varsinkin viime aikoina on pistänyt silmään itämaiset vaikutteet. Hyvältä näyttää ja inspiroivia asuja siulla on, tekstikin niin sujuvaa. Tykkään. ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! ♥ Viime aikoina itämaisuus on vähän inspiroinut tosiaan. ^^

      Poista
  4. Mulle kävi vähän samalla lailla kun Frankie Savagelle, että kun söin pillereitä niin olin lauhkea kun lammas entisten mielialanvaihteluiden sijasta, ja nyt kun en enää syö niitä, niin elämä on yhtä vuoristorataa.
    MUTTA. Rakastan elämää juuri näin! Mä en edes huomannut pillereiden aikaan, miten ne turruttivat. Se oli oikeasti jotenkin karmivaa huomata jälkeenpäin, miten kemiallisesti tasapainotettu ihminen sitä oli niiden nappien kanssa (plus menkkoja ei tullut niiden aikana lainkaan, mikä ei myöskään tuntunut luonnolliselta).
    Vaikka nyt onkin hieman vaikeampaa, niin en aloita pillereitä enää, jos ei ole ihan pakko. Mun luonteeni on tämä, enkä halua sitä mennä muuttelemaan ^^ Ymmärrän toki, että ne helpottavat monien elämää, kuten Frankiekin tuossa sanoi.

    Tiedän myös monia kuten sinä, joilla pillerit aiheuttavat sitten juurikin tarpeetonta mielialanvaihtelua. Kokeilitko matalahormonisempia? Mä vaihdoin Mirelleen (kun sitä ennen Diane Novat, joiden aikana olin siis aivan raivohullu), ja niissä ei sitten tullut noita mielialanvaihteluita lainkaan vaan juurikin tuota tasaisuutta.
    En itse kadu lopettamista ollenkaan ^^ Ainut miinuspuoli oli iho-ongelmien lisääntyminen, mutta kun ihoa hoitaa kunnolla, ei sekään pääse niin ärhäkäksi.

    Mahtavat lasit! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän täysin. Itsellä on välillä ollut tasaisempia jaksoja ihan muuten vain, jolloin sisällä on tuntunut jotenkin aika tyhjältä. En toki rakasta syvää masennustakaan, mutta pieni epävakaus ei minua häiritse. Minusta on vain hyvä, että ihmisessä on vähän eloa. Itsellä pillereiden kanssa se meni aivan yli, joka taas sitten on toinen ikävä ääripää... Mieluiten sitä tosiaan on ihan oma itsensä.

      En ole kokeillut matalahormonisempia pillereitä ja olenkin harkinnut niiden aloittamista. Haluan kuitenkin ensin olla jonkin aikaa ilman hormonaalista ehkäisyä juuri noiden luonnemuutosten pelossa. Tavallaan haluan hetken levähdystauon. :D

      Minulle puhkesi joitakin näppyjä pillereiden aloittamisen yhteydessä ja olin ihan hirveässä paniikissa, että ei kai minulle nyt iske joku akne! Eipä onneksi iskenyt, vaan näpyt katosivat aika nopeasti. Nytkin olen varautunut siihen, että mikäli niitä ilmestyy, niin tärkeintä on olla stressaamatta (huomaan aina stressaavimpina kausina, että johonkin kohtaa naamaa on ilmestynyt ikävä finni :D) ja hoitaa ihoa hyvin.

      Poista
    2. Ai niin ja kiitos, tykkään itsekin. XD

      Poista