tiistai 7. elokuuta 2012

Ihmisten kyvystä elää ja olla elämättä

Paikalliset no-life ämmät inspiroivat minua purkamaan tuntemuksiani hieman blogiinikin. Oikeastaan vitutukseni lähti liikkeelle vastaavien varsin mielikuvituksettomasta paskanjauhannasta. Sain kuulla olevani hullu akka. Ei siinä sinänsä mitään. En minä voi käskeä ihmisiä ajattelemaan minusta jollain tietyllä tavalla. Voisivat kuitenkin katsastaa perusteensa ensin.

On luonnollista, että ihmiset jauhavat toisistaan niin hyvää kuin huonoakin. Itsekin teen sitä jonkin verran, mutta pidän huolen siitä, etten puhu ihan puuta heinää. Minä en kehu tai hauku ketään turhaan. Tämän "hullu akka" - kommentin taustalla on hyvin mahdollisesti se, että minä en istuksi hiljaa, katse maassa lipittämässä siideriä paikallisen yökerhon pimeimmässä nurkassa. Olen esillä, minulla on voimakkaat mielipiteet ja pukeudun persoonallisesti. Itselleni nuo eivät ihan riitä hullun määritelmään. Tietenkin kommentti hieman ärsyttää, mutta vitutus ei oikeastaan ole päällimmäinen tunteeni. Ennemminkin myötähäpeä ja sääli. 

Kuten annoin jo ymmärtää, haukkujani ovat aika persoonattomia tapauksia, joiden elämä koostuu seuraavan viikonlopun juominkien pohtimisesta. Sellaisia ihmisiä, jotka ovat minun mielestäni totaalisen tylsiä. Juomingeissakin käsittävät hauskanpidon niin, että istuvat siellä yökerhon nurkassa ja illan päätteeksi ehkä makaavat housut kintuissa jossain epämääräisessä läävässä likaisen miehenkuvatuksen pökkiessä puolitiedotonta ruhoa. 

Tuollaisilta ihmisiltä jää elämästä aika paljon kokematta. He eivät kuitenkaan osaa surra sitä, kun ymmärrys ei riitä niin pitkälle. Se on sääli, sillä tässä maailmassa on paljon koettavaa, jos osaa vaan etsiä oikeista paikoista. Mutta eihän sitä voi, koska jos kiinnostuksen kohteesi eivät liity baareiluun, niin olet hullu ämmä. Jos tykkäät valtavirrasta poikkeavista asioista, eivätkä mielipiteesi ole yleisscheissea niin kuulut hourulaan. Säälittää ihan, miten moiset typerät käsitykset estävät ihmisiä elämästä hieman rikkaampaa elämää. Mutta toisaalta, jos niin tyhmä että seuraa sokeasti moisia ajatusmalleja niin ehkä sen sitten ansaitseekin.

Toivottavasti en kuullosta katkeralta siitä, että minusta on sanottu pahasti. Toki se hieman ärsyttää, mutta se ei ole syy siihen, miksi kirjoitin tämän postauksen. Noiden ihmisten määritelmällä "hullu" on oikeastaan kehu. Minua vaan ärsyttää se, miten sokeita tällaiset ihmiset voivat olla. Pahinta on, että heidän levittämiensä käsityksien takia monet eivät uskalla olla sellaisia kuin oikeasti tahtoisivat olla. Harvat haluavat leimaantua hulluksi. 

Itse olen päättänyt elää elämääni juuri niin kuin itse tahdon. Monelle muullekin tekisi hyvää kokeilla samaa. Omalla kohdallani tuo on mennyt niin pitkälle, etten mielelläni sitoudu mihinkään ajatusmalliin, ideologiaan tai moraaliin. Teen juuri niin kuin oma vaistoni sanoo. Hyvä alku olisi kuitenkin edes hieman kyseenalaistaa omia ajatuksiaan ja karsia sieltä pois turhat normit. Ne sellaiset joille ei löydä kunnon perusteita. 

Kiitos, olen puhunut. 

6 kommenttia:

  1. Minulla tismalleen samanlainen kokemus parin viikon takaa. Henkilö, jota en edes tunne on haukkunut minua erittäin törkeästi ympäri kyliä, ja juuri samanlainen persoona kyseessä. Tosiaan ajatusmaailmaan kuuluu vain ryyppääminen ja kaikista paskanjauhanta, ja kouluista ei olla edes peruskoulua saatu päätökseen kahdenkympin iästä huolimatta. Lähinnä naurattaa tuollaiset ihmiset, kun heillä on niin suuret luulot itsestään vaikka loppumaailma nauraa heille :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin tiivistetty. Ei noiden suhteen oikein tiedä itkisikö vai nauraisiko. :D

      Poista
  2. Oiii jos tollaisilla perusteilla haukutaan hulluksi niin nämä mua haukkuneet ihmiset ei sitten ehkä tiedäkkään että olen viettänyt kaksi viimeisintä vuotta Aurooran pöpilässä<3

    Hullu on sitä paitsi mulle itselle törkein haukkumasana minkä ihminen voi sanoa. En ymmärrä miten jotku voivat edes leikitellä sanalla kutsumalla itseään hulluksi. Se viittaa siihen että ansaitsisit lobotomian jos sitä vielä tehtäisiin ja ettei sinua tarvitse kuunnella.

    Se on tosiaan persoonallisuutta, omaperäisyyttä, luovuutta ja tietynlaista avarakatseisuutta mitä nämä ihmiset kutsuvat hulluudeksi.

    En minä ole tästä koskaan ennen näin vuodattanut mutta tämä postaus sai itsenikin hermostumaan noille ihmisille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo-o. Samoilla linjoilla siis liikutaan.

      Poista
  3. Ilmeisesti kyseinen kommentti sai sinut melko tolaltasi, kun siitä näin pitkän postauksen väsäsit. Jokin logiikassasi kuitenkin ontuu- miten tylsä seinäruusu joutuisi jonkun "likaisen miehenkuvatuksen pökittäväksi". No, olipa miten oli, jatkan blogisi lukemista- onhan tällainen tekotaiteellinen paska melko viihdyttävää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minä voin postauksen kirjoittaa aiheesta kuin aiheista. Ei sen tarvitse minua tolaltani olla saanut. Toki tuo ärsytti, ihmetytti ja loukkasikin jonkin verran ja tunnereaktio sai tämän sitten kirjoittamaan.

      Logiikassani ei mielestäni onnu mikään. Miksi seinäruusu ei voisi joutua likaisen miehenkuvatuksen pökittäväksi? Eivät ne seuraa hakevat ole välttämättä niitä jotka riehuvat innokkaimmin tanssilattialla. Esimerkiksi minä tykkään kyllä olla paljon esillä ilman tarvetta hakea seuraa. Mun mielestä sun logiikkas tässä ontuu jos joku. :D

      Perustele tekotaiteellinen paska?

      Poista