sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

Kevätfiilistelyä


Näin aurinkoisena ja lämpimänä päivänä tämäkin pimeän huoneen asukki päätti lähteä pistäytymään päivänvaloon. Kävimme Rosan ja Outin kanssa pienellä kävelylenkillä Rantakylästä Kirjalaan. Väli on varmaankin joku kolme kilometriä, joka oli minunlaiselleni laiskalla liikkujalle ihan kohtuullinen määrä, vaikkei nyt mistään hikoilulenkistä ollutkaan kyse.

Fiilikset ovat olleet aika vaihtelevat. Välillä on ollut parempi ja välillä taas vähän huonompi. Kuten yleensäkin. Eräs tuttava kerran kuvaili luonnettani jokseenkin maanis-depressiiviseksi, vaikken kyseistä sairautta sairastakaan. Vähän ärsyttävää kyllä välillä tämä mielialojen heitteleminen, mutta saanpahan ainakin monipuolisempia näkökantoja elämään. Niin ja kirjoituksieni kautta tuo on ainoastaan hyväksi.

Kirjoituksista tulikin mieleen, että olen alkanut koota runokirjaa noista teksteistäni. Onhan noita jo sen verran reilusti kerääntynyt. Enkä muutenkaan halua jättää niitä minnekään laatikon pohjalle pölyyntymään. Kyllä ne pitää kansien väliin saada. Lisäksi olen päättänyt opetella maalaamaan ihan kunnolla. Pitää vaan harjoitella aktiivisesti niin eiköhän se siitä. Itse olen sitä mieltä, että minulla on kyllä lahjoja kuvataiteellisella puolellakin, mutta olen vielä hyvin raakile. Osaan piirtää hyvin kasvoja, varjostaa ja muuta, mutta esimerkiksi asennot tarvitsevat kyllä hiomista.

Minua inspiroisi maalailla mytologia- ja mystiikka-aiheista sekä historiasta. Myös kauhuromanttiset ja makabeerit aiheet kiinnostavat. Musta tuntuu, että näin keväisin inspiraatio toimii aika hyvin. Tekee mieli kokeilla kaikkea uutta.

Mutta joo, tämä postaus oli aika lailla tyhjää täynnä, sillä blogipuolella ei jotenkin inspiroi. Olisiko teillä mielessä postausaiheita? Nyt saa heitellä ihan vapaasti. Kiitän mahdollisista ehdotuksista jo etukäteen.






 

2 kommenttia:

  1. Oi kun on ihana blogi ja oot hurjan nätti!

    Käy kurkkaamassa myös mun blogi http://santran-blogi.blogspot.com/ :) Kaipaan uusia lukioita.

    VastaaPoista