maanantai 23. tammikuuta 2012

Blogin uudistamisesta

Minun tekisi hirveästi mieli pistää koko blogi uuteen uskoon. Tämä ulkoasu tuntuu jo pikkuisen tylsältä, eikä varsinaisesti minulle sopivalta. Värit pysyisivät yhä mustavalkoisena, mutta haluaisin uuden mallin. Pitäisi kai alkaa selailemaan netistä vaihtoehtoja. (Jos tiedätte jonkun sivun, josta löytyisi kivoja, niin saa toki linkata!)

Olen myös miettinyt blogin nimen vaihtamista. Hauraita sirpaleita utopiasta ei oikein kuvaa tätä enää. Kuvasi ehkä pari vuotta sitten, mutta niin blogi kuin minä itsekin olemme muuttuneet tässä matkan varrella. Olen pyöritellyt joitakin nimiä mielessäni, mutten oikein ole ollut tyytyväinen mihinkään. Teetän varmaankin kyselyn asiasta sitten kun olen muutamia sopivia väsäillyt.

Sitten on iänikuinen ongelma, nimittäin tuo boksit tuossa alanurkassa. Nuo, mistä voi valita, oliko merkintä inspiroiva, tylsä, yms. Pari päivää sitten nuo olivat vielä "ihastuin" ja "vihastuin", mutten kokenut loppujen lopuksi saavani niistä mitään. Mieluummin olisin saanut kommentin, jossa olisi kerrottu, mikä tekstissä oli hyvää ja mikä ei. Siksipä vaihdoin ne, mutten oikeastaan vieläkään ole tyytyväinen. Nyt kun joku klikkaa vaikkapa, että merkintä on turha, alan miettiä, että miksi se on turha. Kaipaisin perusteluja. Palautetta on kiva saada, mutta muutama ruksi noissa ruuduissa ei tunnu kertovan minulle tarpeeksi. Siksi olen miettinyt jopa noiden poistamista. Etenkin, kun ne ovat aivan loistava tapa anonyymeille mollata ihan vain omaksi huvikseen - ei siksi, että merkinnässä olisi varsinaisesti vikaa. Varmaan viikko sitten, kun minulla oli vielä "ihastuin" ja "vihastuin" - ruksit, huomasin että yhtäkkiä monen sivun pituudelta jokaiseen merkintään oli tullut "vihastuin" - kohtaan yksi klikkaus lisään. Aloin miettiä, että onko koko hommassa järkeä, kun jotkut vain käyttävät sitä päästäkseen jotenkin ilmoittamaan, että blogini on heidän mielestään täyttä paskaa.(Ihmettelen suuresti, että joku jaksaa ihan huvikseen selata blogiani niin pitkälle, jos ei siitä pidä.) Tai sitten kyse on jostain henkilökohtaisesta, vaikea sanoa. Mutta niin, pointti on nyt se, että haluaisin perusteltua palautetta. Etenkin jos se on negatiivista, sillä silloin voisin ehkä jotenkin parantaa tätä blogia. Pääasiassahan minä kirjoitan tätä itselleni, mutta kritiikin kautta huomaisin mahdollisesti itsekin sellaiset puutteet, joita en muuten ehkä tajuaisi. Mutta joo, pitää nyt katsoa miten painikkeiden kanssa käy. Ehkä ne jäävät, ehkä eivät, aika näyttää.

Viimeinen juttu on nuo kuvat, jotka jäävät kauhean pieniksi ja huonolaatuisiksi, kiitos tuon bloggerin lataussysteemin. Tietääkö kukaan mitään kikkaa, jolla ne saisi parempilaatuisina ja isompina ladatuksi blogiin? Joku jo mainitsi minulle, että kuvasivustojen (mm. photobucket) kautta onnistuu, mutten haluaisi jaella kuviani muualle nettiin enää.

Kertokaa ihmeessä, jos teillä on ideoita blogin kehittämiseen näiden teemojen ulkopuoleltakin (postausideoita yms.). Ties vaikka inspiroituisin niistä tai vaikka niin ei kävisikään, niin otan jokaisen ehdotuksen lämmöllä vastaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti